Dieta

Zdrowa dieta

Od wielu osób słyszałam, że stosując jakąkolwiek dietę nie można normalnie żyć. Uważają one, że każdy program żywieniowy wymaga od nas poświęceń, o które trudno. Tymczasem nic bardziej mylnego. Tak naprawdę bowiem jeśli zastosujemy racjonalny program żywieniowy możemy się odchudzać nie martwiąc się o zbyt trudne do spełnienia wymagania.

No dobrze wiemy już zatem, że dieta naprawdę może być fajna. Jak jednak zrobić, aby taka była? Sama wiele razy korzystałam z różnego rodzaju programów żywieniowym i wiem, że takowe potrafią być bardzo męczące. Co z tego, że dzięki nim uda nam się schudnąć te 5 czy 10 kilogramów, jak tuż po ich zakończeniu tyjemy prawie dwa razy tyle. Wiem też ile takie programy nas kosztują nerwów i zdrowia. Ograniczają nam one życie i powodują, że zaczynamy patrzeć na świat zupełnie inaczej niż do tej pory. Jeśli jednak postawisz na racjonalny program żywieniowy to wcale tak być nie musi. Możesz się cieszyć z wyjątkowo ładnej i zgrabnej sylwetki i jednocześnie wcale nie rezygnować z dotychczasowego życia. Sam zobaczysz, że to możliwe. Docenisz z pewnością urok takich diet. Racjonalna dieta, to naprawdę proste i wygodne rozwiązanie, które zasługuje na to, aby o nim mówić. Jeśli wydaje Ci się, że nie dasz rady sam utrzymać diety, to polecam Ci catering dietetyczny. Polega on na dostarczaniu w wybrane przez Ciebie miejsce produktów, które zostały przygotowane zgodnie z zasadami określonego programu żywieniowego. W ten sposób chudniesz naprawdę łatwo i przyjemnie. Wierz mi, że warto!

Dietetyczny catering – za i przeciw

Jeśli śledzisz nasz blog regularnie, to zapewne wiesz już czym jest dietetyczny catering i na czym polega ta usługa. W tym artykule postanowiłam natomiast pokazać Ci kilka za i przeciw korzystania z dietetycznego cateringu. Zapraszam Cię zatem do uważnej lektury.

Dietetyczny catering zdecydowanie należy do usług, które stają się naprawdę bardzo popularne nie tylko w naszym kraju. Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na znaczne ułatwienie w prowadzeniu diety, jakie zyskujemy właśnie dzięki niemu. W czym tkwi ta łatwość? Przede wszystkim dietetyczny catering odciąża nas jeśli chodzi o kwestię przygotowywania posiłków. Nie musimy godzinami przesiadywać w kuchni, wcześniej sporządzać skrupulatnej listy zakupów i podążać po sprawunki. Wystarczy, że zaplanujesz sobie rodzaj diety, którą chcesz stosować i zamówisz dietetyczny catering, a każdego dnia o wyznaczonych porach będziesz otrzymywał w wyznaczone przez Ciebie miejsce dania. To naprawdę świetny sposób na poprawę zdrowia oraz sylwetki. Nie wahaj się zatem przed skorzystaniem z tego typu usługi. Jakie mogą być argumenty przeciw? Tych na pewno nie znajdzie się zbyt wiele. Ja w zasadzie nie mogę w ogóle znaleźć argumentów, które mogłyby mnie przekonać do tego, że dietetyczny catering nie jest dobrym pomysłem. Jeśli już musiałabym jednak takowe podać, to może warto wspomnieć o tym, że zapewne jeśli się dobrze postarasz, to samodzielne przygotowywanie posiłków na pewno jest tańszym rozwiązaniem. Jeśli jednak często stołujesz się na mieście, to argument ten tak naprawdę nie ma szansy bytu.

Dieta, dzięki której będziesz mogła zabłysnąć!

Dieta jest zawsze dużym wyzwaniem dla każdego z nas. Nie istnieją łatwe i szybkie programy żywieniowe, które pozwalają na zrzucenie zbędnych kilogramów w ciągu zaledwie kilku dni. Niemniej jednak jeśli się odpowiednio postarasz możesz schudnąć stosunkowo szybko i co ważne również zdrowo!

Tak zdrowo! Choć odchudzając się rzadko tak naprawdę myślimy o naszym zdrowiu, to tak naprawdę powinien to być podstawowy i główny powód, który zadecydował o konieczności przejścia na dietę. Pamiętaj, że zarówno nadwaga jak i otyłość to schorzenia, które wiążą się z licznymi powikłaniami ze strony wielu narządów. Nie można ich zatem bagatelizować! Jeśli masz problem z tuszą, to powinieneś być pod stałą opieką lekarza a także dietetyka. Wspólnie z nimi powinieneś zaplanować racjonalny program żywieniowy, który pozwoli Ci zrzucić zbędne kilogramy i tym samym zminimalizować ryzyko pojawienia się powikłań związanych z nadwagą i otyłością. Wracając jednak do głównego tematu tego artykułu. Ważne jest to, żeby dieta nie przebiegała w sposób spontaniczny i niezaplanowany. Taka dieta stwarza bowiem ryzyko tego, że bardziej sobie zaszkodzisz niż pomożesz. Postaraj się, aby Twój jadłospis został zaplanowany zgodnie z rzeczywistymi potrzebami i wydatkami energetycznymi Twojego organizmu. Nie może być bowiem tak, że decydujesz się na dietę 1500 kalorii jeśli tak naprawdę do prawidłowego funkcjonowania potrzebujesz co najmniej 2000 kalorii. Będziesz bowiem bardzo dotkliwie odczuwał niedobór energii poprzez apatię, ciągłe zmęczenie i złe samopoczucie.

Dietetyczny poranek

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem spożywanym w ciągu dnia. Daje nam ono energię potrzebną do tego, aby cały dzień móc intensywnie pracować zawodowo i nie tylko. Dlatego też to bardzo ważne, aby składało się ono z naprawdę wartościowych produktów. Powinny być one obfite w witaminy i substancje odżywcze.

Dietetyczny poranek nie musi być wcale torturą. Nie chodzi bowiem o to, abyś się głodził. Nie musisz również spożywać produktów, których nie lubisz i na które najzwyczajniej w świecie nie masz ochoty. Jeśli się dobrze postarasz wybierzesz produkty, które z jednej strony będą dietetyczne i mało kaloryczne a z drugiej naprawdę zdrowe. Należą do takich na pewno warzywa i owoce. Możesz zafundować sobie na śniadanie prawdziwą bombę witaminową w postaci dobrej i zdrowej sałatki. Owoc lub warzywo to również doskonałe uzupełnienie drugiego śniadania. Jeśli wiec nie masz pomysłu na to, co mógłbyś sobie zabrać ze sobą do pracy, to zdecydowanie mogę Ci polecić właśnie to rozwiązanie. Co jeszcze jest ważne przy wyborze produktów na śniadanie? Pamiętaj, że śniadanie bądź co bądź musi być energetyczne. W przeciwnym razie już po krótkim czasie od jego spożycia będziesz po prostu odczuwał głód. Wybierz zatem takie produkty, które nie będą niezdrowe i kaloryczne ale będą energetyczne.

Słodki wróg diety!

Każdy kto przebywa na diecie lub też kiedykolwiek na niej przebywał wie, jak bardzo trudne jest to, żeby powstrzymać się od słodkiej przyjemności. Słodycze szczególnie dla kobiet stanowią radość życia. Dzięki nim mogą one zapomnieć o swoich problemach, znaleźć pocieszenie i jednocześnie delektować się smakiem, który tak bardzo lubią. Co zrobić, gdy nie możemy ich jeść?

Niestety będąc na diecie musimy zrezygnować z większości spożywczych przyjemności. Koniec z kalorycznymi, słodzonymi napojami. Koniec z chipsami, ciastkami i czekoladą. O teraz musisz zacząć żyć zupełnie inaczej. Jest to bardzo trudne szczególnie wtedy, gdy dopada nas zły nastrój. Wtedy najczęściej nie mamy bowiem ochoty na to, żeby rezygnować z naszych słodkich przyjemności. Chandra to zdecydowanie jeden z największych wrogów diety. Kiedy się pojawia nasze plany o pięknej sylwetce zaczynają wisieć na włosku. Nikt z nas bowiem nie ma tyle dużo silnej woli, aby oprzeć się pokusie pocieszenia spożywając coś dobrego. W takiej chwili warto spróbować znaleźć inną przyjemność. Coś co równie skutecznie poprawi nam humor ale jednocześnie nie przełoży się na nadprogramowe kilogramy, które odkładają się na tu i ówdzie. Czasem warto także skusić się na coś słodkiego. Jedna kostka czekolady z pewnością Ci nie zaszkodzi a na pewno może pomóc.

Po co powinniśmy się odchudzać?

Dużo mówi się ostatnio o konieczności odchudzania. W prasie, radiu, telewizji a także internecie pojawiają się coraz to nowsze propozycje super diet, dzięki którym możemy zrzucić nawet kilkanaście kilogramów w stosunkowo krótkim czasie. Skąd tak duże zainteresowanie dietami i zdrowym stylem życia? Czy to tylko chwilowa moda, która wkrótce przeminie?

Tak naprawdę wynika to z faktu, iż coraz więcej osób ma problem z nadwagą i otyłością. Polepszają się warunki naszego życia, zarabiamy więcej a pieniądze chętniej wydajemy na dobre jedzenie. Niestety nasza pogoń za środkami do życia sprawia, że bardzo często nie mamy po prostu czasu na to, aby przygotować posiłek zgodnie z zasadami zdrowego stylu życia i odżywiania. W takiej sytuacji decydujemy się na to, aby zjeść coś na mieście. Najczęściej jest to tak zwany fast food. Dlaczego? Dlatego, że jest on stosunkowo tani i szynko dostępny. Możemy zatem łatwo u szybko zaspokoić swój głód. W efekcie jednak coraz więcej osób cierpi z tego powodu na nadwagę i otyłość. W krajach rozwiniętych jest to naprawdę duży problem. Dotyczy to już nie tylko populacji amerykańskiej ale również europejskiej. Możemy się spodziewać, że w kolejnych latach wzrośnie zapotrzebowanie na operacje skurczenia żołądka, które tak popularne są również w USA. U nas do tej pory wykonywane były one sporadycznie. Należy zdać sobie sprawę z tego, że nadwaga nie jest bynajmniej jedynie defektem kosmetycznym ale jest to poważny problem o podłożu zdrowotnym. Dlatego też tak ważna okazuje się decyzja o rozpoczęciu odchudzania.

Dietetyczne porady

Jeśli myślisz o tym, żeby zacząć się odchudzać, to zapewne już nie raz miałeś okazję wysłuchać tych porad dobrych cioć oraz pseudo specjalistów od diet. Takich życzliwych porad nie brakuje z pewnością w Internecie. Niemniej jednak zdecydowanie powinieneś wiedzieć, że bądź co bądź Internet zdecydowanie nie należy do najlepszych źródeł informacji. Dlaczego nie warto ślepo ufać temu co napisano w sieci?

Przede wszystkim dlatego, że dietetyczne porady, które możemy znaleźć w Internecie pisane są często przez osoby, które na temat diety i zdrowego odżywiania nie mają po prostu zielonego pojęcia. Nie tylko same nigdy nie próbowały zrzucić tych „nadprogramowych „ kilogramów ale po prostu nie mają wiedzy, która pozwoliłaby im ocenić co jest dobre/korzystne a co jest złe i niekorzystne. Dlatego też czytając jakiekolwiek porady internetowe należy być bardzo ostrożnym. Musisz mieć bowiem świadomość, że dieta jest naprawdę poważną decyzją. Nie chodzi bowiem wyłącznie o to, aby zrzucić kilka kilogramów ale przede wszystkim o to, żeby poprawić dzięki temu stan swojego zdrowia. Piękna sylwetka powinna zatem stanowić jedynie nasz cel pośredni. Nie daj się nabrać czasopismom ani innym opracowaniom, w których to właśnie sylwetka stawiana jest na pierwszym miejscu. To naprawdę nie jest bowiem dobre myślenie. Prowadząc nieprawidłową dietę narażamy nasz organizm ma wyniszczenia. W związku z tym jeśli już decydujesz się na odchudzanie to rób to z głową.

Odchudzaj się z głową!

Jeśli jesteś osobą bardzo aktywną fizycznie to z pewnością potrzebujesz więcej energii (czyli kalorii) niż ktoś, kto przeważnie spędza czas w pozycji siedzącej czy leżącej.

Taka osoba nie musi każdego dnia dostarczać do swojego organizmu zbyt dużej ilości kalorii bo nie potrzebuje aż tyle energii. W związku z tym pierwsze pytanie, jakie powinieneś sobie zadać to „ile energii tak naprawdę potrzebuję?”. Zwiększone zapotrzebowanie na nią mają zdecydowanie osoby, które są w wielu dojrzewania, pracujące fizycznie, uprawiające sport czy kobiety w ciąży. Te ostatnie jeśli już myślą o odchudzaniu, to powinny to robić wyłącznie pod bacznym okiem lekarza. Jeśli już wiesz, jakie jest Twoje zapotrzebowanie energetyczne to z kolei czas, aby wybrać dietę. Zapoznaj się z tymi najbardziej popularnymi i postaraj się wybrać taką, która z jednej strony zapewnia Ci dostarczenie do organizmu odpowiedniej ilości kalorii a z drugiej pozwala Ci spożywać to, co naprawdę lubisz. W przeciwnym razie nie wytrzymasz na niej zbyt długo.

Jak opracować właściwą dietę

Jeśli marzysz o tym, aby móc pochwalić się naprawdę zgrabną sylwetką, to zapewne wiesz już, że aby naprawdę było to możliwe musisz opracować właściwą dietę. Bez niej zrzucenie „nadprogramowych” kilogramów będzie co najmniej niemożliwe. Jak opracować właściwą dietę? Otóż konieczne jest, abyś poznał potrzeby i wydatki energetyczne swojego organizmu. Na tej podstawie będziesz mógł bowiem ustalić co tak naprawdę jest Ci niezbędne i w jakiej ilości.

Tak naprawdę, aby opracować właściwą dietę będziesz musiał również zastanowić się nad swoim dotychczasowym trybem życia a także dokładnie przeanalizować Twój jadłospis. Jak to zrobić? Najlepiej byłoby, gdybyś przygotował sobie dziennik, w którym sukcesywnie będziesz zapisywał wszystko to co jesz. To bardzo ważne, aby robić to na bieżąco. Po czasie trudno Ci będzie bowiem odtworzyć w pamięci listę produktów, które danego dnia zjadłeś. Jeśli będziesz sobie na bieżąco notował pokarmy dostarczane do organizmu, to będziesz miał z kolei pewność, że niczego nie pominiesz. Co jeszcze jest ważne? Jeśli nie potrafisz samodzielnie obliczyć liczby kalorii, która jest Ci potrzebna do normalnego funkcjonowania, to zdecydowanie mogę Ci polecić konsultację z dietetykiem. Taka rozmowa na pewno pomoże Ci nie tylko w lepszym poznaniu siebie i swoich potrzeb ale przede wszystkim w skonstruowaniu jadłospisu, który pomoże Ci efektywnie schudnąć ale również poprawić stan swojego zdrowia.

Moda na dietę

Zapewne zauważyłaś, że ostatnio wszyscy się odchudzają. Każdy myśli tylko o tym, żeby zrzucić zbędne kilogramy. Szukamy skutecznych metod, które nam to umożliwią. Niemniej jednak nie zawsze okazuje się to takie proste. Nastała swoista moda na dietę. Niemal wszyscy przebywają teraz na diecie lub wkrótce na nią przejdą. Czy rzeczywiście jest ona każdemu potrzebna?

Należy zwrócić uwagę na fakt, że coraz więcej osób ma problem z nadprogramowymi kilogramami. Co to oznacza? W praktyce oznacza to problemy ze zdrowiem oraz złe samopoczucie. Zbyt duża waga nie jest jedynie defektem kosmetycznym. Nie wpływa ona jedynie na to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani przez otoczenie. To problem, który wyraźnie odbija się na naszym życiu. Dlatego też zdecydowanie musimy z nim walczyć. W przeciwnym razie może się okazać, że przybierze on na sile a my nie będziemy już w stanie sami sobie z nim poradzić. Nie oznacza to bynajmniej, że powinieneś ulegać modzie na dietę. Pamiętaj, że nie każdy potrzebuje odchudzania. Niektórzy rzeczywiście muszą bezsprzecznie zacząć dbać o swoją sylwetkę. Inni z kolei mogą się pochwalić wagą, która utrzymana jest w normie. Pomimo zatem tego, że wmawia się nam, że musimy się zacząć odchudzać w praktyce nie potrzebujemy utraty kilogramów. Swego rodzaju moda na dietę popularyzowana jest przede wszystkim przez prasę i telewizję. Nie pomagają nam także serwisy plotkarskie, które także zwracają dużą uwagę na to, jak dana gwiazda wygląda i ile w ostatnim czasie przytyła.

Chudnij, chudnij, chudnij…

Każda z nas chciałaby wyglądać zgrabnie i ładnie. Dlatego też stosujemy różne diety odchudzające, które mają nam zagwarantować zrzucenie kilku czy nawet kilkunastu nadprogramowych kilogramów. Zdarza się, że zaczynamy obsesyjnie myśleć o tym, że powinnyśmy schudnąć i tym samym wpadamy w pułapkę, z której naprawdę trudno się wydostać. Co to oznacza?

Otóż w praktyce oznacza to, iż obsesyjne dążenie do schudnięcia może przełożyć się na niekorzystne skutki uboczne, które w sposób bezpośredni wypłyną na nasze zdrowie. W odchudzaniu najważniejsza bowiem powinna być dbałość o własne zdrowie. Nadwaga nie powinna być bynajmniej uważana jedynie za defekt kosmetyczny ale przede wszystkim za problem natury zdrowotnej. Dlatego też w pierwszej kolejności to właśnie zdrowie powinno stanowić przedmiot naszego zainteresowania. Jeśli myślisz tylko o tym, żeby chudnąć i nie zważasz na swoje zdrowie, to mogę Cię zapewnić, że na pewno dieta ta nie będzie dla Ciebie korzystna. Wręcz przeciwnie możesz spodziewać się osłabienia i apatii, która nie pozwoli Ci na normalne funkcjonowanie. Nie daj się zatem zwariować. Nie głódź się ale zacznij się odżywiać zgodnie z zasadami zdrowego stylu życia. Dzięki temu będziesz mogła naprawdę cieszyć się nie tylko ładną i zgrabną sylwetką ale też zdrowiem.

Dieta 2000 kalorii

Dieta 2000 kalorii jest jedną z najpopularniejszych diet. Jest to program żywieniowy, który dobry jest przede wszystkim dla wszystkich tych, którzy nie mają zbyt dużych wydatków energetycznych ale jednocześnie uzupełniają swój program żywieniowy o codzienną porcję ruchu. Nie powinny go stosować osoby, które uprawiają wyczynowo jakikolwiek sport ani też kobiety w ciąży i młodzież.

Dlaczego mogę polecić Ci dietę 2000 kalorii? Ponieważ nie zakłada ona aż tak drastycznego ograniczenia ilości dostarczanych do organizmu kalorii i tak naprawdę jedząc tyle co trzeba możesz chudnąć i czuć się dobrze. W większości przypadków, aby przejść na dietę 2000 kalorii wystarczy po prostu zrezygnować ze słodyczy, Fast Foodów, tłustych potraw oraz tym podobnych produktów. To już w znacznym stopniu ogranicza przypływ kalorii. Jeśli dodatkowo będziesz się jeszcze ruszał, to sukces masz tak naprawdę gwarantowany. Racjonalna dieta 2000 kalorii zapobiega efektowi jo-jo i przynosi w miarę trwałe efekty – oczywiście pod warunkiem, że bezpośrednio po zakończeniu diety nie zwiększysz ilości dostarczanych do organizmu kalorii dwukrotnie. Co to znaczy „racjonalna dieta”? Otóż racjonalna to taka, która dostarcza do Twojego organizmy nie tylko kalorie ale przede wszystkim składniki odżywcze i mineralne, które zapewnią odpowiednie funkcjonowanie Twojego organizmu. Dzięki temu dieta taka z jednej strony rzeczywiście pozwala uzyskać ładną sylwetkę a z drugiej jest w stanie poprawić stan Twojego zdrowia. To naprawdę bardzo ważne.